WORLD OF ART

چند کیک با مایکرویو-قسمت 1

1392/8/15 12:34
نویسنده : sanaz
445 بازدید
اشتراک گذاری

پخت با مایکروویو بسیار سریع است. در اکثر موارد پخت غذا یا کیک ها بسیار سریعتر از روشهای معمول میباشد.در این پست چند کیک که با ماکروویو پخته می شود مثل کیک گردویی یا چند نمونه دیگر را آموزش می دهیم.

نان خامه‌ای

مواد لازم

آب     ۲۵۰ میلی‌لیتر
نمک     ۱ پر
کره     ۱۰۰ گرم
شکر     ۱ قاشق سوپخوری
آرد     ۱۲۵ گرم
تخم مرغ     ۴ عدد
آب را در ظرف مناسبی بریزید، نمک، کره و شکر را به آن بیفزائید و در دستگاه مایکروویو بگذارید و با قدرت ۹۰۰ وات یا ۱۰۰ درصد، به مدت تقریبی ۴ دقیقه بجوشانید. سپس آن را از مایکروویو درآورید، آرد را بیفزائید و مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. حالا دوباره ظرف را درون مایکروویو بگذارید و خمیر را به مدت تقریبی ۱ تا ۳ دقیقه با قدرت ۹۰۰ وات بپزید. حالا صبر کنید تا خمیر کمی خنک شود.
بعد تخم مرغ‌ها را یکی یکی به آن بیفزائید و با همزن برقی بزنید تا مایه، صاف و یکدست شود. سپس مایه را در کیسه‌ی مخصوص شیرینی‌پزی دارای ماسوره‌ی کنگره‌دار بریزید. گل‌های کوچکی از آن روی سینی چربکرده‌ی مایکروویو بریزید. بعد آن را روی سه‌پایه در مایکروویو بگذارید با کانوکشن در دمای ۲۲۰ درجه‌ی سانتیگراد و به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه بپزید. آن‌گاه دما را به ۱۶۰ درجه‌ی سانتیگراد کاهش دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر نان‌ها را بپزید. همین‌که نان‌ها خنک شدند، داخل آنها را با کرم یا خامه‌ی فرم‌گرفته پر کنید و در ظرف زیبائی بچینید.

پخت کیک گردویی با مایکروفر:

۵ عدد تخم مرغ
۱ لیوان (۱۲۵ گرم) آرد سفید
۱۲۵ گرم کره
۲ قاشق مرباخوری سرخالی بکینگ پودر
نصف لیوان (۱۱۰ میلی لیتر) شیر
۱ لیوان (۲۰۰ گرم) شکر
۱ قاشق چایخوری وانیل

ظرف گود مناسبی را انتخاب می کنیم ته ظرف را چرب کرده و کمی آرد می پاشیم. کره را کمی می زنیم تا نرم و لطیف شود. زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می سازیم زرده،‌ شکر و بکینگ پودر را به کره اضافه کرده می زنیم تا کاملاً سفید و سفت شود سپس شیر را ۳۰ ثانیه قدرت ۱۰۰% حرارت می دهیم و با وانیل به مواد اضافه می کنیم سفیده را جداگانه آنقدر می زنیم تا از تخم مرغ زنی نریزد و آنرا با مواد مخلوط کرده کمی بهم می زنیم وآرد و گردو را در آخر کار داخل مایه می ریزیم. مایه آماده شده را در ظرف ریخته و ظرف را بدون درپوش روی سه پایه کوتاه فلزی قرار می دهیم. دستگاه را به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% تنظیم می کنیم سپس بدون باز کردن در بلافاصله دستگاه را با قدرت ۶۰% با گریل (کلید ترکیبی) به مدت ۸ـ۶ دقیقه روشن می کنیم تا سطح کیک کاملاً، طلایی گردد.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زندگی از آ...تا...ی
14 اردیبهشت 93 18:56
دوست دارید آشپزی ایرانی و بین المللی رو یاد بگیرید؟ دوست دارید با انواع رژیم های سلامتی آشنا بشید؟ دوست دارید هنرهای دستی و قلاب بافی یاد بگیرید؟ دوست دارید برای کوچولوتون قصه های قشنگ بگید؟ دنبال تصاویر جالب و خنده دار هستید؟ کاری نداره وبسایت چامع و جذاب زندگی از آ...تا...ی رو لینک کنید و هر روزه از مطالب جالب و مفیدش لذت ببرید. SALAM MAMNOON.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به WORLD OF ART می باشد