WORLD OF ART

کوکی

1392/8/11 11:48
نویسنده : sanaz
157 بازدید
اشتراک گذاری

 

مواد لازم:
 
آرد شيريني پزي (سه صفر)/280 گرم
بكينگ پودر/يك دوم قاشق چايخوري
پودر كاكائو/1 تا 4 قاشق چايخوري (بسته به رنگ مورد نظر)
نمك/يك چهارم قاشق چايخوري
پودر شكر (شكر دانه ريز سفيد يا قهوه اي)/140 گرم
روغن جامد/130 گرم
پودرر وانيل خالص/يك هشتم قاشق چايخوري
تخم مرغ/2 عدد
شير/80 گرم
كشمش پلوئي/80 گرم
گردو/100 گررم، نگيني شده
كرم شكلاتي فندقي (در صورت تمايل)/يك دوم پيمانه

طرز تهيه:
 
سيني فر را كمي چرب كنيد. چربي اضافه را با دستمال بگيريد و كمي آرد روي آن بپاشيد، سپس سيني را تكان دهيد تا آرد به طور يكنواخت پخش شود و ‌آرد اضافه را با برگرداندن و تكاندن سيني بگيريد. آرد، بكينگ پودر، نمك و پودر كاكائو را باهم مخلوط كنيد.
پودر شكر (يا شكر)، روغن و وانيل را ابتدا با قاشق به خورد هم بدهيد و كمي با همزن برقي هم بزنيد تا سفيد و پف كرده شود. تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد افزوده و پس ار افزودن هر تخم مرغ مواد را حدود يك دقيقه هم بزنيد. نيمي ار شير را به مخلوط تخم مرغ ها بيفراييد و در حد مخلوط شدن با دور كند همزن هم بزنيد. نيمي ار مواد خشك را اضافه كنيد و در حد مخلوط شدن هم برنيد. سپس ما بقي شير و در آخر مابقي آرد را اضافه كنيد. كشمش و گردو را اضافه كرده و با ليسك مواد سپس مابقي شير و در آخر مابقي آرد را اضافه كنيد. كشمش و گردو را اضافه كرده و با ليسك مواد را از دور كاسه جمع و مخلوط كنيد. خمير حاصله بايستي بسيار چسبناك و تا حدي شل باشد به طوري كه قابل فرم دهي در دست نيست. گلوله هايي از مواد را توسط اسكوپ بستني به قطر چهار و نيم سانتي متر در سيني فر، با فاصله حدود 2 سانتي متري قرار دهيد. اگر مي خواهيد كوكي شما مغزي شكلاتي داشته باشد، بهتر است كشمش دستور را با گردو و يا فندق تست و خرد شده جايگرين يا حذف كرده و مقداري كرم شكلاتي فندقي (نوتلا يا مشابه) را در قيف نايلوني يكبار مصرف بريزيد. سر قيف را نيم سانتي متر برش زده و در مركر خميرهاي اسكوپ خورده و به طور عمودي وارد كنيد تا حدي كه تا نيمه خمير در آن فرو رود، سپس با فشار دادن قيف حدود يك قاشق چايخوري از كرم را درون كوكي ترريق نماييد و روي آن را صاف كنيد. در صورت تمايل مي توانيد كمي پسته يا گردوي خرد شده مازاد بر دستور نير روي آن ها بپاشيد. سيني را به مدت تقريبي 15 دقيقه و در فر حدود 170 تا 180 درجه سانتي گراد در طبقه وسط قرار دهيد تا كوكي ها كمي پهن و پخته شوند.
پس ار خارج كردن سيني ار فر به مدت تقريبي پنج تا ده دقيقه به كوكي ها دست نزنيد، سپس يك كاردك زير آن ها انداخته و كوكي را به صورت گرم سرو كنيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به WORLD OF ART می باشد